Ελληνικά, μια παράσταση για τους πρόσφυγες
Καταφεύγοντας πολλοί στον Πειραιά και παίρνοντας μαζί τους κι άλλους πολλούς γέμισαν και τα Μέγαρα και τη Θήβα με πρόσφυγες.
Στις 4 Μαρτίου 2016 οι μαθητές της Α΄ τάξης του σχολείου μας παρουσίασαν τα Ελληνικά, ένα δρώμενο με θέμα το ιστορικό τρίπτυχο πόλεμος ? τυραννία ? προσφυγιά. Τα κείμενα προέκυψαν από σύνθεση και δραματουργική επεξεργασία του ποιήματος του Γιάννη Ρίτσου «Μετά την ήττα», κεφαλαίων εντός και εκτός ύλης των «Ελληνικών» του Ξενοφώντα, μετά από μετατροπή του πλαγίου σε ευθύ λόγο και το αντίστροφο, και αποσπάσματος του έργου της Ζωής Καρέλλη «Ικέτιδες».
Ακολούθησε συζήτηση πάνω στο θέμα της παράστασης. Τα έσοδά της διατέθηκαν στους πρόσφυγες.
Το πρόγραμμα που ακολουθήθηκε ήταν το εξής :
Γιάννης Ρίτσος, Μετά την ήτταΔοκιμές ευθέος και πλάγιου λόγου πάνω σε εντός και εκτός ύλης αποσπάσματα του Δεύτερου Βιβλίου των Ελληνικών του Ξενοφώντα |
Το ποίημα απαγγέλλει ο Βύρων ΛόζιοςΙστορία: Αγγελική Κεβάνη, Ευαγγελία Μπάγια, Νικολέττα ΤσέλιουΓραμματείς:Αγγελική Κέκου, Ορνέλα ΧαλίληΘηραμένης: Παύλος ΚάκοςΚριτίας: Βασίλης Βασιλείου
|
Απόσπασμα από τις Ικέτιδες της Ζωής Καρέλλη |
Χορός: Ιορδάνα Άμρο, Γιάννα Γκέλη, Μαρία Μεντή, Βάσια Μπίκα, ΣοφίαΠέτσιου, Άρια Ρουμελιώτη, Κλειώ Σέλφο, Αλεξάνδρα Σεχάι, Νεφέλη Σκούπρα, Αλίκη ΧαλδούπηΚορυφαίες: Αριστέα Κακαράντζα, Αλεξία ΧάσκουΣτους ρόλους των οργάνων του καθεστώτος: Αχιλλέας Μπενέκος, Γιουλίντ Χοτζάι, Αντρέα Ζιούλι, Κλεβίστ Χαριζάι |
Ακούγονται μέρη της Κατάστασης Πολιορκίας του Μίκη ΘεοδωράκηΣτον πίνακα διαγραμμένες φράσεις από τον Επιτάφιο του Περικλή, του Θουκυδίδη |
Υπεύθυνος εισφορών: Λευτέρης ΧαλιγιάννηςΤεχνική υποστήριξη: Ντοριάν Μακολλάρη, Γιάννης Γρηγορίου, Γιουλιάν Μούστα, Γιώργος Σίνης, Ρομέο Ζότα, Γιώργος Μεργιάννης |
Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης 2016
Οι φετινές μας δραστηριότητες για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ποίησης ήταν αφιερωμένες στο έργο του Τάσου Πορφύρη, με αφορμή τα 85χρονά του: δόθηκαν στα παιδιά έργα του ποιητή που αντλούν το θέμα τους από το Πωγώνι ή αναφέρονται σ? αυτό και τους ζητήθηκε να γράψουν κι εκείνα ποιήματα ή πεζά με την ίδια πηγή έμπνευσης. Στόχος μας δηλαδή ήταν να γνωρίσουν βέβαια πως ο τόπος μας γέννησε έναν καταξιωμένο ποιητή, κυρίως όμως να γνωρίσουν πώς ο τόπος μας γεννά Ποίηση, πώς η Ποίηση γεννιέται?
Ακολουθεί το πρώτο δημιούργημα που μοιράστηκε στα παιδιά, η ποιητική «κάτοψη πατρώου» με τίτλο «τοπογραφία γενέθλιου χώρου», το κείμενο της οποίας μπορεί ασφαλώς να βρει κανείς και σε δακτυλόγραφη μορφή (στη συλλογή Έρημα, 2008, τώρα στο συγκεντρωτικό τόμο Νεμέρτσκα, Οι Εκδόσεις των Φίλων 2013)
Εκφοβισμός !!!!!! – Ένα χρόνο μετά ……..
Αν σας ζητούσαν να αναφερθείτε στους παράγοντες που ευνοούν την εκκόλαψη του εκφοβισμού, ποιον
θα αναφέρατε πρώτο;
Το τμήμα της κατεύθυνσης ανθρωπιστικών σπουδών
θα σας πρότεινε μια αναφορά από την αττική ρητορική
και οι μαθητές των άλλων κατευθύνσεων μια άλλη,
από τη σύγχρονη αρθρογραφία.
Πατήστε στην εικόνα για να δείτε το βίντεο……
Όχλος ? μάζα – άνθρωπος
Η απρόσωπη ύπαρξη που ακολουθεί τους «άλλους» 
χαρακτηρίζεται από το Χάιντεγκερ μη αυθεντική, καταχρηστική.
Τυχαία άτομα αποκτούν μεταξύ τους άμεση υλική και ψυχική επαφή, συνδέονται με κοινό ενδιαφέρον και κοινή δράση και σχηματίζουν μια προσωρινή κοινωνική ομάδα,
την οποία χαρακτηρίζουμε όχλο.
Παρατηρείτε κάτι στη διπλανή φωτογραφία;;;
Δείτε το βίντεο για να καταλάβετε τι απεικονίζεται…..